BKMS Mini – opis trasy

START

Startujemy trzymając się żółtego szlaku i już po chwili rozpoczynamy wymagający podbieg pod Wieżycę (414 m n.p.m.). Ten odcinek warto pokonywać z odpowiednim respektem i szacunkiem tak aby nie był przyczyną wszystkich późniejszych niepowodzeń 🙂

Na szczycie Wieżycy mijamy Wieżę Bismarcka Mijamy wieżę Bismarcka i trzymając się jeszcze przez chwilę szlaku żółtego zbiegamy od Przełęczy Dębowej ( 380 m n.p.m). Tutaj zostawiamy szlak żółty i skręcamy w lewo kierując się w dół czarnym szlakiem archeologicznym, który wiedzie równolegle z zieloną ścieżką przyrodniczą.

Dobiegamy do skrzyżowania z Traktem Bolka – czarny szlak gdzie skręcamy ostro w prawo. Kolejne kilometry to przyjemny bieg szerokim Traktem Bolka – szlakiem czarnym. W okolicy 5km Trakt Bolka rozchodzi się z czarnym szlakiem, którego trzymamy się dalej kierując się w ścieżkę po lewej stronie.

Dobiegamy do Przełęczy Tąpadła gdzie czeka nas bardzo podchwytliwe miejsce. Dobiegając do skraju ścieżek parkingowych musimy skręcić o 180 st. w prawo, zaraz za końcówką rowu, wzdłuż którego biegniemy.

UWAGA! nie skracamy trasy przez rów za to otrzymamy czas karny! Po przebiegnięciu ok 20m skręcamy w lewo w ścieżkę, która doprowadzi nas do szlaku niebieskiego.

Dalej poruszamy się szlakiem niebieskim, biegnącym równolegle ze szlakiem zielonym. Na ok. 8km skręca on o 90st w prawo rozpoczynając kolejny wymagający podbieg. Trzymamy się szlaku niebieskiego dobiegając do Kazalnicy, charakterystycznych skał, przy których skręcamy zgodnie ze szlakiem niebieskim w prawo.

Trzymamy się nadal szlaku niebieskiego, który na ok 9km połączy się ponownie ze szlakiem czarnym.

Na ok 9,4km szlak niebieski skręca ostro w prawo, a my podążamy razem z nim. Znacznik szlaku znajdziemy na drzewie, po prawej stronie ścieżki. W tym miejscu rozpoczynamy podbieg przez tzw. Olbrzymki – piękny kamienny i skalisty odcinek niebieskiego szlaku. Zwracamy uwagę na oznaczenia szlaku, które nie są tutaj idealne.

Cały czas trzymamy się szlaku niebieskiego i na ok 10 km mijamy punkt widokowy, z którego rozpościera się ciekawy widok na szczyt Ślęży oraz zlokalizowane tam kościół i nadajnik. Zaraz po nim czeka nas mały techniczny zbieg, na którym warto uważać, a po nim odcinek zwykle błotnistego szlaku niebieskiego zwieńczony stromym, kamiennym podejściem bezpośrednio na szczyt Ślęży.

Dobiegamy do mijanej z prawej strony wieży widokowej na Ślęży i skręcamy w lewo trzymając się cały czas szlaku niebieskiego. Biegnie on przez krótki odcinek Zbójnickich Skał a następnie otacza kościółek na Ślęży lewą stroną.

Na Ślęży mijamy drewnianą wiatę i dobiegając do Domu Turysty im R. Zmorskiego skręcamy ostro w lewo rozpoczynając zbieg ścieżką znakowaną szlakiem niebieskim oraz żółtym. Już po chwili szlaki rozdzielają się, a my odbijamy w lewo w szlak niebieski.

Czeka nas dość stromy zbieg w poprzek szczytu cały czas poruszamy się szlakiem niebieskim , który na ok 12,3km odbije w prawo łącząc się z Drogą Piotra Włosta.

Na ok 12,6km musimy być czujni przebiegając przez krzyżówkę, nadal trzymamy się szlaku niebieskiego, który na 13,2km skręca ostro w lewo, kierując nas już bezpośrednio na zbieg do Sobótki Górki.

Uwagi wymaga również 13,6km, gdzie przecinamy czarny szlak zwany Wokół Ślęży, trzymamy się nadal szlaku niebieskiego.

Na ok 14km droga przechodzi w asfalt. Po lewej stronie miniemy Zamek Górka i cały czas zbiegając kierujemy się ul Zamkową, następnie Leśną.

Na ok 15,8km, ok 100m przed końcem ul. Leśnej odbijamy ostro w prawo w ścieżkę, która wzdłuż zbocza Gozdnicy doprowadzi nas do szlaku żółtego.

Na 16,4km odbijamy w ponownie w prawo i wbiegamy na szlak żółty, którego trzymamy się tylko przez chwilę. W okolicy zbiornika wodnego, który mamy po lewej stronie skręcamy ostro w prawo i rozpoczynamy podbieg pod ostatni szczyt korony – Gozdnicę.

Uważamy aby jej nie ominąć i na ok 17,1km skręcamy ostro w lewo aby po ok. 100m znaleźć się na szczycie. Tutaj ścieżka skręca w prawo. Trzymając się jej wbiegniemy ponownie na odcinek szlaku żółtego który zwiastuje nam metę. Biegniemy jeszcze chwilę i mijamy metę, którą stanowi linia wyznaczona przez niebieską siatkę parku linowego Wieżyca!