Dodaj do polubionych 0

Pętla przez Wzgórza Oleszeńskie

Pętla przez Wzgórza Oleszeńskie to propozycja idealna na popołudniowy lub weekendowy spacer. Trasa nadaje się zarówno na wędrówki piesze jak i na przejazd rowerem. Wiedzie na pograniczu powiatu wrocławskiego oraz powiatu dzierżoniowskiego. Szlakiem niebieskim, szlakiem czerwonym oraz drogą pożarową nr 9.

Ze względu na częściowe zarastanie szlaku niebieskiego oraz czerwonego trasa najlepiej sprawdzi się w okresie jesienno zimowym oraz wiosną.

Start i koniec trasy znajdują się na Przełęczy Sulistrowickiej. Stąd ruszamy ok 100m asfaltem na południe aby skręcić w prawo zgodnie z niebieskim szlakiem. Strzałki skrętu umieszczone są po lewej stronie drogi i latem mocno przysłonięte przez roślinność. Szlak niebieski prowadzi lewą stroną wzdłuż Wzgórz Oleszeńskich jednak nie przechodzi przez ich szczyty.

Mijając szczyt Oleszeńskie Góry (383 m n.p.m.) po prawej stronie znajdziemy wybudowany w 1913 r pomnik upamiętniający walkę korpusu Lützowa przeciw wojskom napoleońskim w roku 1813.

Trzymamy się niebieskiego szlaku mijając Oleszenkę aby następnie go opuścić. Schodząc niżej, kierujemy się nieoznakowaną ścieżką nieco na południowy wschód, aby dotrzeć do szlaku czerwonego.

Tutaj musimy zwrócić uwagę, aby po ostrym skręcie w właśnie nie przegapić skrętu w szlak czerwony. Będzie on przecinał naszą ścieżkę. Skręcamy ponownie w prawo i kierujemy się dalej szlakiem czerwonym, docierając do miejsca w którym łączy się on ponownie ze szlakiem niebieskim.

Idąc dalej docieramy do połączenia ze szlakiem zielonym aby po chwili dotrzeć do Przełęczy Słupickiej.

To miejsce z którego zaczniemy już część powrotną pętli więc jeżeli będzie za mało ruchu może tutaj wybrać jakiś dodatkowy kierunek.

Idąc dalej przez chwilę trzymamy się szlaku czerwonego aby dotrzeć do jego rozwidlenia z drogą pożarową nr 9, która przez ok. 3 km prowadzić nas będzie już prosto do miejsca startu.